Uncategorized

Co było głównym silnikiem rozwoju przemysłowego w PRL-u?

W dawniejszych słusznie minionych latach, dzisiaj zwanych głębokim
PRL-em głównym motorem rozwoju gospodarczego była produkcja, produkcja i jeszcze raz produkcja. Różne, liczne plany jednoroczne, pięcioletnie i wieloletnie określały takie czy inne skale wydobycia, wyprodukowania lub wyhodowania. Wytwórczość oraz jej wielkości były wielce istotne, były priorytetem, były niemal święte. Nie zdawano sobie sprawy z tego jak bardzo ważną funkcję w rozwijaniu się gospodarczym Rzeczypospolitej, będzie mógł mieć sprzedaż i handel. Dziś już wiemy, że łatwiej będzie cokolwiek wyprodukować niżeli sprzedawać. Stąd tak ważną funkcję w nowoczesnym handlu odgrywa tzw. wsparcie sprzedaży. Co pod tym pojęciem powinno się rozumieć? Które czynności, jakie czynniki będą miały silny wpływ na stopień obrotu? Wsparcie sprzedaży to strasznie pojemne określenie. Naturalnie w ogromnej ilości różnolitej wytwórczości, w liczbie wszelkiego rodzaju świadczeń za każdym razem zdarzą się te nieczęste, które szybko się sprzedadzą, bez używania wyjątkowo wyszukanych opcji ich przedstawiania. Większość jednakże z powyższych, w celu zyskania dużych rynków zbytu wymaga odpowiedniego, dobrze zorganizowanego marketingu. Także wsparcie sprzedaży jest już wytworem sam od siebie.

wsparcie sprzedaży

Tak, bowiem dziś towarem określamy wszyściutko, co da się sprzedać, nie tylko twory rolnictwa czy przemysłu. W bardzo dobrze zorganizowanym rynku zachodnim, w którym rządził wiecznie kapitalizm, a gospodarka wolnorynkowa była czymś zwyczajnym, hasło „reklama dźwignią handlu” obowiązywało wiecznie. Obecność małych bądź wielkich agencji reklamowych będzie naturalnym skutkiem, wynikającym z potrzeby kreowania skutecznych akcji reklamowych. Tylko i wyłącznie dobrzy fachowcy od marketingu będą w stanie sprawnie wspierać sprzedawanie poprzez wymyślanie najskuteczniejszych kampanii promocyjnych. Naturalnie właściwa promocja wymaga kosztów, lecz opłaca się w dwójnasób. Reklama i marketing to odpowiednie wsparcie sprzedaży.