Bez kategorii

O ochronie w grzęzawiskach informacji garść

Wszelki wóz terenowy winien być zaopatrzony w wyciągarkę. Szczególnie kiedy wielbimy osamotniony off-road, zapuszczamy się w odludne położenia na uboczu od cywilizacji, wyciągarka jest w stanie ocalić nam skórę. Jak fura utknie w mokradle w środku lasu, wystarczy podpiąć linę do mocnego drzewa i w taki sposób wydostać się z kabały.

Wyciągarka

Najpopularniejsze w off-roadzie są wyciągarki. Pobierają one energię konieczną do pracy bezpośrednio z instalacji elektrycznej samochodu. Dzięki temu zdołają być montowane także z przodu, jako i z tyłu terenówki. Nieco skromniej popularne są wyciągarki automatyczne, napędzane bezpośrednio z wału pędnego silnika, poprzez wyjątkowy zestaw kół pasowych i przekładni. Ich stosowanie jest jednak bagatelne, dlatego że niosą one ze sobą mnóstwo gmatwaniny w stosowaniu, jak na przykład zarówno zdołają być instalowane jedynie z frontu wozu, w sąsiedztwie silnika.

Wyciągarki

Jak już wspomniano, wyciągarka pobiera energię wręcz z instalacji elektrycznej terenówki. Przed jej montażem warto wówczas sprawdzić, czy alternator własnego wozu jest w stanie podać wystarczająco dużo prądu do funkcjonowania wyciągarki. O ile własny samochód nie jest w stanie wyprodukować dostatecznie mnóstwo prądu do funkcjonowania nawet najsłabszych wersji, powinniśmy pierwej zamontować mocniejszą prądnice prądu zmiennego. Kolejna sprawa to masa własnego wozu. Jeśli wyłonimy zbytnio marny typ, nie wystarczy mu energji by „wyrwać” o dużej masie samochód z bagna. Ostatnia rzecz to zlokalizowanie. Na ogół wyciągarki montuje się z frontu samochodu, ale poniektórzy montują także drugą – z tyłu. Posiadając zamontowane dwa urządzenia możemy być niemal pewni, iż utknięcie na amen nam nie zagraża, jeżeli owszem mamy do czego podczepić linę (nie jesteśmy sami w otwartym trzęsawisku). Tego typu możliwość polecana jest dla postaci, jakie regularnie wypuszczają się samotnie w niebywale spartański okręg.