Bez kategorii

Typy reklamy

Egzystujemy w świecie reklamy. Reklama świetlna (litery świetlne, kasetony świetlne) to jeden ze rodzai na przyciągnięcie klientów. Na rynku tworzy się coraz więcej jednostek świadczących tego rodzaju oferty, albowiem forma ta zdobywa co chwila większą sławe. Jest przede wszystkim stosunkowo niedroga. Jednym z na ogół napotykanych modeli reklamy świetlnej są telebimy, napotykane przede wszystkim w wielkich miastach (Warszawa, Kraków). Na 100% nie sposób ich nie zobaczyć, przez co reklama na bank dociera do nabywców. Obraz ujawniany na telebimie niezależnie od pogody bywa widoczny dla przechodniów. Na domiar tego, wbrew pretekstom, dzierżawienie telebimu nie jest ogromnie kosztowne. Owszem natomiast posiadają też i własne wady. Promieniują niezwykle mocno, co jest w stanie oślepiać (przede wszystkim w nocy) kierowców a także kreować ryzyko wypadku. Pojawiło się nawet nowe określenie – „zanieczyszczenie światłem” na konkretnie świecące telebimy, na których treść modernizuje się ogromnie szybko. W miastach zakazano ich rozmieszczenia prostopadle do ulicy.

Kasetony świetlne

Telebim musi także znajdować się co najmniej 8 metrów od krawężnika. Do reklamy świetlnej zaliczamy również kasetony świetlne. Funkcjonują one w dzień oraz w nocy. Podświetlenie staje się możliwe dzięki zastosowaniu świetlówek a także diod LED. Kształt a także rozmiar kasetonu mogą być praktycznie dowolne. Bardzo popularne są również neony. Powstały one w roku 1910, a wynalazł je Georges Clause. Kolor na jaki promieniują zależy od modelu zastosowanego w nich gazu bądź koloru szkła z którego są stworzone. Neony mogą posiadać najróżniejsze kształty – formę liter (litery świetlne) i inne. Są bardzo jasne -widać je również w dzień, jak i w nocy. Reklama świetlna, w porównaniu z szablonową posiada jedną zaletę – bywa kategorycznie z większym natężeniem widoczna oraz to przy każdych warunkach atmosferycznych. Nie sposób przekroczyć obok niej neutralnie. Kasetony i neony nie bywają zbytnio drogie w wykonaniu, a posłużyć zdołają nawet przez długie lata. Nieznacznie bardziej kosztowne są na sto procent telebimy, ale inwestycja ta głównie się opłaca (przede wszystkim w dużych przedsiębiorstwach).

Źródło: plastmedia.pl